Vad tycker andra föräldrar?

Vi har idag ett nära samarbete med våra barns föräldrar. Det är en viktig förutsättning för vår verksamhet på Pilgårdens förskola. Här kan du läsa en del av det som föräldrar och deras barn har sagt om oss:

”Vi är så nöjda med Pilgårdens Förskola. Våra två barn kom snabbt in i verksamheten och trivs jättebra! Alla pedagoger gör ett fantastiskt jobb och är oerhört engagerade och hittar ofta på mycket kul med barnen. Det är så skönt att som förälder känna sig helt trygg med att lämna sina barn och veta att dom har det bra och är trygga.”
Marie & Anders

”-Barnen blir sedda och uppskattade som individer och uppmuntras i just deras unika utveckling.

-Förälder och barn möts alltid av positiv energi vid lämning/hämtning.

-Barnen uppskattar det lilla extra som läggs på temadagar, firanden, små utflykter och uppmärksammanden av olika slag, till exempel med speciell mat, något gott, teater eller andra spännande saker.

-Vi föräldrar uppskattar att barnen kommer utomhus, oftast två gånger om dagen. Skönt också att det är så lite ”svinn” på kläder!

-Vårt stora barn berättar om hur mycket roligt och varierande lekmaterial som fanns när han gick på förskolan. Det finns mycket att välja på och flertalet små rum att få lite avskildhet i, samt en större lekhall. Han tycker också det var roligt att barnen ofta delades in i mindre (ålders-)grupper där de kunde leka och lära tillsammans i liten grupp.

-Fantastiskt skönt med sådan trygghet, värme, erfarenhet och stabilitet i personalgruppen.”
Evelina och Per

”Pilgårdens förskola upplevs ge en god start i livet. Förskolans personal har ett gott bemötande till vårt barn och oss som föräldrar, vilket inger en trygghet”
Sofie och Marcus